Selasa, 2 Jun 2009

Boleh mampus sama engkau juga...

Ini bukan pernyataan penyerahan...

Maaf untuk menulis...

Fitnah itu penipuan & umpat itu kebenaran sememangnya pakaian bagi lelaki & perempuan.
Pakaian yang hina daripada zina.

Perjalanan silam sudah dimaafkan... ini perjalanan orde baru...
Maaf untuk apa? jika masih mengalir darah-darah merah yang hitam & berbau hanyir di parut sumbang.
Maaf untuk apa? jika aku rasa ada lagi zarah-zarah dendam di hati engkau & aku.
Maaf untuk apa? jika masih sangsi dan ragu-ragu.

Persetankan semua itu. Aku tidak peduli.

Maaf itu ikhlas
Maaf itu luahan
Maaf itu penyesalan

Jarang untuk aku mengaibkan saudara-saudara aku dengan caci-maki yang lebih kesat daripada kertas pasir. Sayangnya engkau seperti itu.

Aku tidak pernah mengutuk engkau di depan sesiapa.
Aku tidak menjaja cerita siapa engkau.

Kenapa engkau mesti perasan?
Kenapa engkau mesti terasa pedas jika aku yang makan sambal belacan?

Ini bukan alasan
Ini adalah pernyataan

Hati aku kecil senang terbakar
Badan aku besar sukar dihempas
Engkau lupa aku ada jiwa... jiwa aku sangat besar

Adakah engkau benar belaka?

Maaf untuk menulis

2 ulasan:

I_Hate_Lolipop berkata...

sbb kamu sgt bagus sbb tu ada org perasan and dengki..hiks..makan sambal bagi kaw2 pedas, baru org lain terasa pedasnya..

j4l4k berkata...

I_Hate_Lolipop - Thanks!!! Ini cuma satu eksperimentasi jiwa.Bkn soal siapa bagus sbb AKU pn xsempurna.BTW thanks!!!