Rabu, 1 April 2009

Mati hidup semula

Salam sejahtera ke atas kamu serta aku...

Ketika jarum- jarum waktu terus berdetik dan mampu menghirup udara yang sama dengan lafaz sembah yang luhur dari hati yang hitam ke lidah yang nista, aku ucapkan syukur kepada yang satu tiada yang lain, melainkan hanya yang satu ya ALLAH... Alhamdulilah.

Tidak pernah aku alami satu perasaan yang penuh dengan kemanisan, bau-bauan kasturi yang tidak pernah aku cium serta warna kehidupan yang terang-benderang.

Aku ingin jadi mulia, aku mengerti bahwa bukan semudah ini aku impikan. Bayang-bayang dosa selalu membayangi aku. Cahaya-cahaya pahala semakin suram untuk menerangi aku.

Adakah mampu untuk aku bangun dan berdiri... melangkah setapak, dua tapak untuk berjalan?
Masihkah ada ruang kosong yang kini bergerak bebas untuk aku?

Semoga kasih sayang-nya sentiasa melindungi aku.
Semoga ingatan-nya sentiasa bermain di benak aku.

Ya... ALLAH jauhilah aku daripada kejahatan ciptaan-nya.

Tiada ulasan: